Oddziały

ODDZIAŁ I MALUSZKI -” ” (dzieci 3-letnie)

„Przedszkole przyjazne dzieciom” – mając wieloletnie doświadczenie z przyjmowaniem nowych dzieci, realizujemy już od kilku lat program adaptacyjny „W naszym przedszkolu trzylatki nie płaczą”. Osiągnięte przez nas rezultaty pokazują, że da się uniknąć stresujących chwil u dzieci nowo przyjętych do placówki i ich rodziców w pierwszych dniach przedszkola. Realizowany w czerwcu i w drugiej połowie sierpnia program adaptacyjny bardzo pomaga maluszkom w pierwszych kontaktach z przedszkolem, zapewnia dzieciom poczucie bezpieczeństwa w nowym środowisku, a rodzicom pozwala rozwiać lęki i obawy przed posłaniem dzieci do przedszkola. W roku szkolnym 2016/2017 zajęcia adaptacyjne prowadziła p. Renata Reszka. Dzieci razem ze swoimi rodzicami poznawały sale, łazienki, szatnię oraz teren zabaw w ogrodzie przedszkolnym. Miały okazję pobawić się razem ze swoimi paniami, poznać siebie nawzajem. Rodzice poznawali nowe otoczenie i nawiązywali pierwsze tak ważne kontakty z nauczycielkami swoich ukochanych pociech. Te zajęcia pozwoliły zmniejszyć stres – we wrześniu dzieci z większą ochotą przyszły do poznanego już wcześniej przedszkola.

ODDZIAŁ II ŚREDNIAKI – „Piraci” (dzieci 4-letnie)

Do tej grupy uczęszczają dzieci czteroletnie. Pracują z nimi dwie nauczycielki p. Dorota Dytko i p. Małgorzata Adach. Średniaki są już na tyle samodzielne by ubrać się i zjeść posiłek bez pomocy swoich pań. Świetnie się bawią w swojej grupie rówieśniczej. Zdobywają nowe doświadczenia, umiejętności i wiadomości podczas zabaw i zajęć przedszkolnych. Uczęszczają także na zajęcia dodatkowe prowadzone na terenie przedszkola przez instruktorów. Dzieci lepiej orientują się w otoczeniu, są bardziej sprawne ruchowo i mają zwiększoną potrzebę ruchu i działania, bardzo aktywnie poznają świat wokół siebie. Nauczycielki pomagają swoim wychowankom w dążeniu do wspólnej zabawy, podsuwają niezbędne rekwizyty, pomagają zorganizować im ciekawą zabawę, zawsze służą radą i pomocą, a w razie potrzeby rozwiązują pojawiające się konflikty. Dużo rozmawiają z dziećmi o ich spostrzeżeniach i przeżyciach. Dzieciom nie sprawia trudności operowanie ołówkiem, kredką, pędzlem i innymi materiałami plastycznymi, uczą się także posługiwać nożyczkami. Dzieciaki żywo interesuje to, co je otacza i cieszy poznawanie nowych rzeczy.

ODDZIAŁ III ŚREDNIAKI – „Misie”(dzieci 5 – letnie)

Do tej grupy uczęszczają dzieci czteroletnie. Pracują z nimi dwie nauczycielki p. Anna Czapska i P.Marta Czarczyńska. Średniaki są już na tyle samodzielne by ubrać się i zjeść posiłek bez pomocy swoich pań. Świetnie się bawią w swojej grupie rówieśniczej. Zdobywają nowe doświadczenia, umiejętności i wiadomości podczas zabaw i zajęć przedszkolnych. Uczęszczają także na zajęcia dodatkowe prowadzone na terenie przedszkola przez instruktorów. Dzieci lepiej orientują się w otoczeniu, są bardziej sprawne ruchowo i mają zwiększoną potrzebę ruchu i działania, bardzo aktywnie poznają świat wokół siebie. Nauczycielki pomagają swoim wychowankom w dążeniu do wspólnej zabawy, podsuwają niezbędne rekwizyty, pomagają zorganizować im ciekawą zabawę, zawsze służą radą i pomocą, a w razie potrzeby rozwiązują pojawiające się konflikty. Dużo rozmawiają z dziećmi o ich spostrzeżeniach i przeżyciach. Dzieciom nie sprawia trudności operowanie ołówkiem, kredką, pędzlem i innymi materiałami plastycznymi, uczą się także posługiwać nożyczkami. Dzieciaki żywo interesuje to, co je otacza i cieszy poznawanie nowych rzeczy.

ODDZIAŁ IV STARSZAKI – „Promyki” (dzieci 5-letnie)

Starszaki to przedszkolaki, które świetnie czują się w przedszkolu, do którego uczęszczają już trzeci rok. Pełnią funkcję prawdziwych gospodarzy – dbają o swoje przedszkole i pomagają młodszym koleżankom i kolegom. Są ze sobą bardzo zaprzyjaźnione, nawiązują pierwsze przyjaźnie – te „na całe życie”. Zdobywają wiedzę i nowe umiejętności podczas zabaw i zajęć prowadzonych przez swoje nauczycielki p. Renatę Wójcik i p. Katarzyna Jasionek oraz instruktorów zajęć dodatkowych. Dzieci zwracają się do swoich pań z różnymi pytaniami dotyczącymi poznawanego otoczenia wokół nich, by uzupełnić wiadomości, poszukać wyjaśnień i potwierdzić swoje spostrzeżenia. Średniaki chętnie dzielą się swoimi przeżyciami, opowiadają o swoich przygodach, które wydarzyły się w ich życiu poza przedszkolem. Nauczycielki poprzez metodę umów ze swoimi wychowankami uczą je zgodnego współdziałania w zespole dziecięcym. Dzieci bardzo lubią zajęcia plastyczne, z łatwością operują różnorodnymi materiałami i przyborami plastycznymi. Z wielkim zainteresowaniem chcą poznawać otaczający ich świat i pogłębiać swoje doświadczenia.